۹ مرداد ۱۳۹۰، ۱۴:۰۹

عظیمی خبر داد:

اختصاص منابع صندوق توسعه ملی به بانک توسعه تعاون

اختصاص منابع صندوق توسعه ملی به بانک توسعه تعاون

رئیس هیئت مدیره بانک توسعه تعاون از علاقه‎مندی رئیس‌جمهور برای اختصاص منابع جدید به این بانک از محل صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: برای سال‌جاری پرداخت 7 هزار میلیارد ریال منابع به تعاونی‎ها پیش‎بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ماشاء الله عظیمی با بیان اینکه طی سالهای گذشته بیشتر توجه بانک توسعه تعاون به بنگاه های تعاونی در اعطای تسهیلات بوده است، گفت: در مدت زمانی که از فعالیت بانک توسعه تعاون می گذرد بیش از 99 درصد تسهیلات در راستای فلسفه تشکیل این بانک پرداخت شده است.

رئیس هیئت مدیره بانک توسعه تعاون با اعلام اینکه رئیس جمهور علاقه مند است تا از منابع صندوق توسعه ملی به بانک توسعه تعاون منابع جدیدی پرداخت شود، اظهار داشت: ما نیز در بانک به دنبال دستیابی به این منابع هستیم.

عظیمی ادامه داد: برای سال جاری نیز در صورت عدم اختصاص منابع جدید پیش بینی شده است که تا 7 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش تعاون پرداخت شود.

وی با اعلام این خبر که هم اکنون شرکت صرافی تعاون در حال نهایی شدن و سپری کردن مراحل نهایی تشکیل خود است، خاطر نشان کرد: هم اکنون اقدامات دیگر این شرکت در ثبت شرکت ها دنبال می شود و در هفته تعاون امسال نیز به صورت رسمی افتتاح و آغاز به کار خواهد کرد.

این مقام مسئول در بخش تعاون با بیان این مطلب که طبق گزارش بانک مرکزی 99.5 درصد تراکنش های بانک توسعه تعاون موفق بوده است، افزود: برای بانک توسعه تعاون کار اخذ مجوز مرحله سوم برای ورود به فعالیت های اعتبارات اسنادی در بانک مرکزی دنبال می شود.

به گفته عظیمی، شورای عالی اشتغال اخیرا مقرر کرده است تا 25 درصد از منابع بانک ها به توسعه تعاون اختصاص یابد و این موضوع یک اتفاق مهمی برای تعاونی ها خواهد بود.

کد خبر 1371920

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha